Říjen 2009

Brejlovci opět na tovačovce....

29. října 2009 v 19:48 TOVAČOVKA
Ve dnech 21.-22.10.2009 zavítali opět po několika letech na tovačovskou trať lokomotivy řady 750 mezi železničními příznivci známé pod přezdívkou Brejlovec. Tentokrát však již pod hlavičkou nového provozovatele jímž je ČD Cargo. To vše v rámci přeprav štěrkopísku pro přepravce Českomoravský cement a.s. Návoz soupravy z Brna Maloměřic byl uskutečněn náležitostmi ČDC Pj Brno, PP Brno Maloměřice a sice stroji 750.277-6 a 750.103-4 (TS 701 PP Brno Maloměřice). Soupravu vlaku tvořilo 12 vozů řady Ua (Dmuccar) OKD-D o celkové hmotnosti 324 t a délce 150 m. Trasu Brno Maloměřice - Kojetín absolvoval pod označením Vn 47503 s odjezdem z Maloměřic v 10:30 a příjezdem do Kojetína v 12:19.
Jelikož bylo potřeba ze Skašova do Kojetína dopravit druhou loženou část sypáků Faccs pro Polanku, dochází ke spojení soupravy spolu s dvojící kocourů 742.141-5 + 742.179-5 určených pro tento výkon. Díky úvraťovému napojení trati se dostávají na čelo soupravy. Pod označením Mn 81092 pokračuje tato bizardní souprava až na Skašov. Dvojice "kocourů" si odváží svoji porci zátěže v podobě ložených vozů Faccs pro Polanku. 750-tky se ujímají posunu s vozy Ua pod násypkou. Po naplnění a následném zvážení soupravy nastává návrat zpět do Brna vlaky Mn 81070 a Pn 47500 s odjezdem ze štěrkovny okolo 12:30 a přibližným příjezdem do Maloměřic v cca 20:20. Řazení soupravy zůstává stejné 2x 750 na čele a 12x Ua. V Kojetíně díky úvrati dochází k prohození 750-tek na čele. Úsek Skašov - Kojetín 750.103-4+277-6 Kojetín - Brno Mal. 750.277-6+103-4. Vykládka nákladu proběhla na vlečce ČMC Brno-Maloměřice.

Vn 47503..Pn 47500
Brno Maloměřice.10:30Kojetín.16:09
Brno Slatina.10:40Němčice nad Hanou16:1716:34
Blažovice.10:52Nezamyslice16:4017:20
Holubice.10:56Ivanovice na Hané17:2817:30
Rousínov.11:00Vyškov na Moravě17:4218:50
Komořany u Vyškova11:0511:20Luleč.19:00
Luleč.11:25Komořany u Vyškova.19:05
Vyškov na Moravě.11:32Rousínov.19:10
Ivanovice na Hané11:4311:54Holubice19:1519:50
Nezamyslice12:0312:06Blažovice.19:57
Němčice nad Hanou.12:11Brno Slatina.20:10
Kojetín12:19.Brno Maloměřice20:21.


Mn 81092 vedený pro tovačovku zcela netradiční soupravou projíždí Lobodicemi. V čele kocouři 742.141+179 a na konci soupravy je řazena dvojice strojů 750.277+103. (22.10.09)

Vlastní nakládka štěrkopísku v areálu provozovny ČMš. na Skašově.
Krajinou u Polkovic se vrací ložená souprava ze Skašova zpět na Kojetín. (22.10.2009)
Na stoupání před Uhříčicemi...............................................a u Měrovic nad Hanou




Přesun poškozených vozů 831.110 a 234 do Šumperka

27. října 2009 v 22:47 Hnací vozidla
4.9.2009 proběhl přesun poškozených motorových vozů 831.110/234 z úterní nehody u Horní Lipové. Souprava ve složení 749.246-5 + 831.110 a 831.234 se vydala na cestu z Lipové Lázní do depa Šumperk. Přesunu vozidel bylo využito drážní inspekcí k rekonstrukci nehody. Manipulace se soupravou proběhla ve stanici Horní Lipová. Pro potřeby inspekce byla sestavena souprava z vozů 831.110 a 831.182 (ten simuloval činný vůz 831.234). Samotný vůz 831.234 zůstal odstaven ve stanici. Přesun se soupravou mezi stanicí a místem nehody zajistila 749.246. V rámci návozu vozu 831.182 došlo k neobvyklému setkání 4 vozů řady 831 v Horní Lipové. Kromě poškozených vozů 831.110 a 234 se tu setkali ještě 831.105 ( na pravidelném Os 3610 ) na jehož závěsu byl dopraven již zmíněný 831.182. Ve 13:15 souprava opustila Horní Lipovou. Dá se říct, že se tak s největší pravděpodobností 831.234 naposledy podívala na ramzovské sedlo a nečeká ji nic jiného než brzké zrušení a následná fyzická likvidace. Rozsah poškození je značný a nevyplatí se investovat nemalé finanční prostředky na opravu tohoto téměř již 50 let starého vozu.

831.234 působí na tomto snímku v Horní Lipové jako plně provozní avšak....

....v pohledu z druhé strany se nám naskytne neutěšený pohled na poškozené čelní partie.
Netradiční pohled na vnitřnosti vozu řady 831 po odstranění části poškozené bočnice.
Setkání vozů 831.234-0 a 831.182-1 v Horní Lipové během účinkování Drážní inspekce při rekonstrukci nehody.


A vlastní přesun z Horní Lipové do depa v Šumperku. Snímky zachycují tuto přepravu za Ostružnou na klesání do Branné. Odvoz vozů zajistila 749.246-5 DKV Olomouc.

Novinky na blogu

1. října 2009 v 23:27 Úvod

03.05.2010

- sekce NOVINKY - malé ohlédnutí za provozem jednotek Desiro společnosti RegioJet (Student Agency) na Kozí dráze

05.04.2010

- Sekce TRATĚ - přidána reportáž zachycující poslední měsíce provozu pravidelné osobní dopravy v úseku Kopidlno - Dolní Bousov na trati č.063. Vlaková osobní doprava je tu od 15.III.2010 nahrazena autobusovými spoji... 

24.03.2010

- doplněna fotogalerie

19.03.2010

- Sekce Tratě - fotoohlédnutí za provozem lokomotiv řady 181/182 v údolí Moravské Sázavy.

11.03.2010

- Sekce Novinky - fotoreport ze zkoušek nové lokomotivní řady 380 ČD. Výrobek plzeňské ŠKODY výrobního typu 109E.

01.03.2010

- Sekce Hnací vozidla - report o akutálním nasazení vozů 831 PP Šumperk v GVD 2009/2010

20.02.2010

- Sekce Novinky - fotoreport z navážení "plecháče" 242.264-0 na vlečku Selika v Olomouci

- Sekce Hnací Vozidla - článek zabývající se aktuálním stavem olomouckých krokodýlů 850/851.

27.01.2010

- Sekce Úzkorozchodky - 4.díl nás zavede do bývalého rudného dolu v Harrachově. Jeho část je dnes využívána jako hornické muzeum...

22.01.2010

- Sekce Úzkorozchodky - další díl pojednává o dosud provozované úzkorozchodné dráze ve Františkových Lázních.

07.01.2010

-Sekce Úzkorozchodky - pokračování série nás tentokrát zavede na důlní dráhu nerealizovaného zlatého dolu v Kašperských Horách

Pá 01.01.2010

- Sekce Tovačovka - přidán článek mapující historii zvláštních vlaků do Tovačova v letech 1995 až 2009.

- Sekce Úzkorozchodky - první článek ze začínající série úzkorozchodných drah se zabývá drážkou provozovanou v cihelně Loštice - Výmoly.

So 05.12.2009

- Sekce Tratě - reakce na proběhlou Mikulášskou jízdu s 534.0432 v trase Olomouc - Bruntál

Pá 04.12.2009

- Sekce Industria - přidán článek o industriálních památkách na kladensku

Ne 22.11.2009

- Sekce Tratě - přidán článek k trati č.312 Bruntál - Malá Morávka

St 11.11.2009

- Sekce Hnací vozidla - nově vznikající sekce o motorových vozech řad 850 a 851

Út 10.11.2009

- Sekce Tratě - přidán článek o trati č.302 Nezamyslice - Morkovice

Po 2.11.2009

- Sekce Tratě - přidán report z mimořádné vozby brejovců řady 750 ČDC na tovačovské trati.

Út 27.10.2009

- Sekce Hnací vozidla - přidán článek o přepravě vozů 831.110 a 831.234 po nehodě u Horní Lipové z Lipové Lázní do depa Šumperk.

Čt 01.10.2009

- Sekce Traťové body - (334) Kojetín - Tovačov doplněna stránka o hlásce Skašov, včetně fotografií.

- Sekce Tratě - (334) doplněny snímky z vozby externího dopravce IDS v roce 2007, podílejícího se na odvozu cukrové řepy z nákladiště Lobodice.