Květen 2010

Na skok vo Vrútkách

30. května 2010 v 10:38 Novinky
T679.1168+556.036 Vrútky (29.05.2010)Ve dnech 28.-30.05.2010 se v prostorách rušňového depa Vrútky konala již tradiční akce pro děti u příležitosti Mezinárodního dne dětí pod názvem Železnica pre deti. Nosným programem této akce je výstava historické, ale i soudobé kolejové techniky. Mezi vystavenými exponáty namátkou uveďme parní stroje 433.023, 477.013, 556.036, 475.196, 486.007 a 498.022. Ze zástupců motorové trakce vynikaly mezi ostatními především Sergej T 679.1168 v obnoveném nátěru a Tatranský orol alias 755.001. Kromě výstavy lokomotiv bylo možné shlédnout kolekci historických hasičských vozidel doplněnou o ukázku zásahu profesionálních hasičů.  Klub železničních modelářů z Vrútek se prezentoval svým klubovým kolejištěm umístěným v železničním voze. Pro zájemce byla též možnost svézt se na stanovišti strojvedoucího lokomotivy 199.416-9 nebo vcítit se do role příslušníka železniční policie. Dopravu návštěvníků ze stanice do areálu depa zajišťoval po celý víkend ve dvouhodinových intervalech Hurvínek M 131.1443.
Kromě programu v areálu depa vyrážely na okolní tratě mimořádné vlaky tažené parními a dieselovými lokomotivami. Již v pátek vyrazila dvojice parních ořů 498.022 a 486.007 na okruh po středoslovenských tratích z Vrútek přes Banskou Bystrici, Zvolen, Kremnicu a zpět do Vrútek. Požární vlak odvezla dvojice strojů T 679.1168 a T 466.0245 doplněná o soupravu 20-ti nákladních vozů. Sobotní program byl ve znamení jízd parních vlaků ze Žiliny (498.022, požární vlak odvezla E669.2133), Prievidzy (464.001, požární vlak v roli T444.0055) a zájezdu parního vlaku do Kremnice a zpět. Této jízdy se zhostil popradský Papoušek 477.013. Požární vlak mu zajistila dvojice Pielsticků T 466.0254 + T 466.0007 doplněná o 10 nákladních vozů. Na neděli připadly jízdy ze Žiliny do Vrútek se Šlechtičnou 475.196 (požární vlak odvezla E 669.2133) a obrat osobního vlaku v relaci Vrútky - Harmanec jaskyňa s Pielsticky T 466.0254 + T 466.0007.  

Vozidla účastnící se MDD ve Vrútkách: 433.023, 464.001, 475.196, 477.013, 486.007, 498.022, 556.036,  T 444.0055, T 466.0245, T 466.0254, T 466.0007, T 679.1168, 199.416-9, 721.096-6, 742.338-7, 751.191-8, 755.001-5, 771.094-0, M 131.1443, M 240.042, M 274.004, E 499.047, E 669.2133


M274.005 Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Pomalu se rozpadající vrak Modrého šípu M 274.005 v prostorách RD Vrútky475.196 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Vrútecká Šlechtična 475.196/932.359 na paprscích točny RD Vrútky433.023+T679.1168+556.036 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
V poledním slunci se vedle sebe vyhřívají 433.023, T679.1168 a 556.036/935.257T679.1168 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
T679.1168 v obnoveném nátěru se tísní mezi parními kráskami 556.036 a 433.023755.001-5 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Tatranský orol alias 755.001-5....M131.1443 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Kyvadlovou dopravu mezi stanicí a depem zajišťoval Hurvínek M 131.1443486.007+498.022 RD Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Pod majestátným vodojemem RD Vrútky se krčí 498.022 a 486.0072x 735 Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Požární vlak ve složení T 466.0254 + T 466.0007 ve stanici Vrútky. V pozadí M 131.1443 zajištující kyvadlovou dopravu mezi stanicí a depem.2x 735 Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Pielstici posunují v obvodu vrútecké stanice se soupravou zvláštního vlaku464.001 Priekopa (29.05.2010) © Michal Boček
Ušatá 464.001 přiváží do Vrútek zvláštní vlak z Prievidzy.477.013 Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Popradský Papoušek 477.013 za vydatných kouřových efektů a zvuků parního stroje opouští Vrútky a vydává se na cestu do Kremnice.T466.0254+T466.0007 Vrútky (29.05.2010) © Michal Boček
Ten je v zápětí následován požárním vlakem na čele s T 466.0254 a T 466.0007.T466.0254 Priekopa (29.05.2010) © Michal Boček
A závěrem jeho návrat do Vrútek zachycený v mezistaničním úseku Priekopa - Vrútky


Text a foto Michal Boček (vše 29.05.2010)

RegioJet na olomoucku

25. května 2010 v 21:21 Novinky
jízdenka RegioJet olomoucko
Propagační jízdy společnosti Student Agency v rámci projektu RegioJet se po týdením pobytu na Kozí dráze a trati Ústí nad Labem - Litvínov přesuly na Moravu, konkrétně na Olomoucko. Provoz zvláštních vlaků byl opětovně realizován dvěma jednotkami Desiro Classic pronajatých od společnosti Alpha Trains inv.č. 642.331-2/831-1 + 642.332-0/832-9. Pro účely prezentace byly vybrány tratě č.290 Olomouc - Uničov - Šumperk a 275 Olomouc - Senice na Hané. Na prvně jmenované proběhla v termínu od 08. do 16.05. druhá pak od 17. do 21.05.2010. Denně bylo vypravováno celkem 6 párů vlaků, kdy některé byly posíleny o druhou soupravu. Mimo základní rameno Olomouc - Uničov se vozba rozšířila o víkendech 08.-09.05.10 a 15.-16.05.10 o zajížďku z Uničova až do Šumperka na dvou párech vlaků. Jízdy na senické lokálce zajišťovala pouze jednotka 642.332-0/832-9, druhá již byla tou dobou odeslána do svého dalšího působiště na jihu Moravy.
Odbavení cestujících jízdními doklady probíhalo přímo ve vlaku za akviziční zpáteční cenu 5,- Kč. Souběžně s těmito jízdami probíhala operativně ze strany Českých drah prezentace motorového vozu RS 1 Stadler na vybraných pravidelných spojích v relaci Olomouc - Uničov - (Šumperk) + Olomouc - Moravský Beroun. Avizované pokračování prezentace vozu na senické lokálce v souběhu s Desiry padlo pro technické problémy a řešeno bylo náhradní vozbou na trati č.310 v úseku Olomouc - Hrubá Voda a zpět.

Újezd u Uničova 13.05.2010 (© Michal Boček)
Křížení vlaku RegioJet v Újezdu u Uničova s Os 3645 vedený jednotkou 814.2 inv.č.234 (13.05.2010)Olomouc 09.05.2010 (© Michal Boček)
Desiro jedoucí do Uničova projíždí na okraji Olomouce místní částí Černovír (09.05.2010)Nová Hradečná 15.05.2010 (© Michal Boček)
Zastávka Nová Hradečná je právě svědkem odjezdu jednotky Desiro směřující na jednom ze dvou párů do Šumperka (15.05.2010)Olomouc hl.n. 08.05.2010 (© Michal Boček)
Již za tmy se zanedlouho vydá Desiro na posledním spoji toho dne do Uničova z olomouckého hlavního nádraží (08.05.2010)Uničov 15.05.2010 (© Michal Boček)
Dvojice jednotek během pobytu v Uničově (15.05.2010)Olomouc 09.05.2010 (© Michal Boček)
Rozkvetlá řepka ladící se žlutým nátěrem jednotky RegioJetu vítá zvláštní spoj na okraji Olomouce nedaleko areálu depa kolejových vozidel Českých drah (09.05.2010) Šternberk 15.05.2010 (© Michal Boček)
Zastavení před staniční budovou ve Šternberku (15.05.2010)Šternberk 15.05.2010 (© Michal Boček)
Průmyslové objekty města Šternberk vítají zvláštní spoj společnosti RegioJet (09.05.2010)Senice n Hané (20.05.2010) © Michal Boček
Drobné církevní stavby typické pro hanáckou lokálku z Olomouce do Senice na Hané jsou svědky průjezdu moderní jednotky RegioJetu směřující do Senice na Hané (20.05.2010)Senice na Hané (20.05.2010) © Michal Boček
Setkání dvou různých typů motorových jednotek dvou různých dopravců ve stanici Senice na Hané (20.05.2010)Senice na Hané (20.05.2010) © Michal Boček
Setkání osobních vlaků ve stanici Senice na Hané. Zleva: 810.558-7 coby Os 14085 do Prostějova, 810.050-5 s Os 14084 do Červenky a konečně 642.332-0/832-9 na obratu Olomouc - Senice n.H. a zpět (20.05.2010)jízdenka (21.05.2010)

Oslavy poznamenané vodou

23. května 2010 v 22:55 TOVAČOVKA
Střední Morava v rytmu páry
Dne 22.05.2010 se uskutečnily jízdy zvláštních vlaků u příležitosti dvou významných výročí. Jednak se oslavovalo 130.výročí od zahájení dopravy na trati z Kroměříže do Hulína a také 115 let od vzniku dráhy Kojetín - Tovačov. Datum konání těchto jízd nebylo vybráno náhodně a souviselo s konáním tradičního Pohádkového lesa v Divokách u Zdounek. Tato koncepce akce však nebyla nakonec naplněna. Letošní rozmary počasí, které panují na Moravě donutily organizátory akci v Divokách již několik dní předem zrušit. Posláním jízd zvláštních vlaků se tak plně koncipovalo připomenutí významných výročí uvedených tratí. Kromě zvláštních vlaků probíhala v obvodu stanice Kroměříž výstava kolejové techniky pro údržbu tratí s možností prohlídky. Pro zájemce se také naskytla možnost svézt se na stanovišti strojvedoucího lokomotivy T466.0007 po obvodu nákladového nádraží. K divácky atraktivní podívané patřilo též otáčení parního oře na ruční točně v Kroměříži.
V čele zvláštních vlaků stanul valmezský "Matěj" 433.002. Soupravu vlaku tvořila sestava trojice olomouckých bixů 29-29 326-7 Btx +29-29 341-6 Btx +29-29 307-7 Btx a jednoho dlouhého balmu 20-29 125-2 Bmx doplněná o bufetový vůz Ce3-3397 a služební vůz Daa-k 940 5 232-0. coby doprovodný vůz Matěje. Tato sestava vlaku byla poplatná jak pro oba zájezdy do Zborovic tak také pro první pár vlaků na tovačovkou trať.
jízdenka na zvláštní vlak
Pro druhý obrat do Tovačova byla souprava doplněna o postrk v podobě pielsticka T466.0007 alias 735.007-7. Z níže uvedených důvodů však musela být jízda ukončena předčasně již v Kojetíně. Pokračování jízdy z Kojetína směrem na Valašské Meziříčí již probíhalo podle jízdního řádu a to v sestavě 433.002 + Bmx + 3x Btx + Ce3 + Daa-k + 735.007. Ve vlaku byl v bufetovém voze zajištěn prodej občerstvení a upomínkových předmětů s možností otisku pamětních razítek. Po celý den bylo možné si též zakoupit suvenýr připomínající výročí tovačovské dráhy v podobě výroční turistické známky.    
Ačkoliv technika šlapala jako hodinky a organizace probíhala bez jakýchkoliv problémů, zradilo tentokráte na plné čáře počasí. To si již během dopoledních hodin postavilo hlavu a přestalo spolupracovat. Azurově modrou oblohu vystřídala temně olověná, doprovázená přívalovými lijáky s blesky a krupobitím.  Lokální bouřka nad Kojetínem pak způsobila něco s čím nemohl nikdo počítat. Zem, která je po neustálých deštích z posledních dnů zcela nasycena vodou není schopna vodu vsakovat a vytvářejí se tak rozsáhlé vodní laguny. Právě taková se utvořila nad tratí v km 2,3 u kojetínského dvora v lokalitě Pod Psoluky. Zde v místě železničního přejezdu s místní komunikací došlo vlivem velkého příbytku vody k ucpání trativodu splavenou trávou a bahnem. Přejezd jako takový vytvořil vodě hráz a nashromážděná voda v krátké chvíli začala zaplavovat traťové těleso v délce cca 200 metrů. Nekontrolovatelný odtok vody začal ohrožovat domy pod tratí a k řešení situace musely nastoupit hasičské záchranné sbory. Byly utvořeny hráze z pytlů s pískem a voda tak svedena po místní komunikaci do rybníku Jordán. Přesto došlo k zatopení řady sklepů v dotčené lokalitě.
Kojetín (22.05.2010)
Kojetín (22.05.2010)











To vše se bohužel odehrálo ještě před jízdou druhého páru zvláštních vlaků do Tovačova. Ten sice dojel s účastníky do Kojetína, ale zde po vyhodnocení událé situace na tovačovské trati padlo rozhodnutí jízdu odřeknout. Namísto ní byla operativně z Kojetína do Tovačova a zpět zavedena náhradní autobusová doprava.  Je to vůbec poprvé v novodobé historii Tovačovky (tu začaly psát zvláštní vlaky), že daný vlak do Tovačova vůbec nedojel.
A co dodat závěrem. Jízdy se i přes tyto nenadálé problémy těšily velkému počtu zájemců a to jak z řad cestujících tak i všudy přítomných fotografů. Přejme tedy oběma tratím mnoho dalších provozních roků. A za pět let, kdy budeme slavit opět kulatá výročí ať máme lepší počasí !

433.002 Kromeriz (22.05.2010) © Michal Boček
Posun se soupravou v Kroměříži (22.05.2010)735.007-7 Kroměříž (22.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 se soupravou zvláštního vlaku v Kroměříži (22.05.2010)735.007-7 Kroměříž (22.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 (735.007-7) coby výstavní exponát na nádraží v Kroměříži (22.05.2010)433.002 Zborovice (22.05.2010) © Michal Boček
Objíždění soupravy vlaku ve Zborovicích (22.05.2010)433.002 Zdounky (22.05.2010) © Michal Boček
Křížení ve Zdounkách. Parní vlak do Kroměříže na čele s 433.002 a 810.373-1 coby Os 13907 do Zborovic (22.05.2010)433.002 Uhříčice (22.05.2010) © Michal Boček
Zvláštní vlak směřující do Tovačova projíždí esíčko u Uhříčic (22.05.2010)433.002 Oplocany - Annín (22.05.2010) © Michal Boček
Matěj 433.002 na okraji osady Annín u bývalé zastávky Oplocany (22.05.2010)Oplocany - Annín (22.05.2010) © Michal Boček
Zcela nezvyklá souprava zvláštního vlaku projíždí bývalou zastávkou Oplocany (22.05.2010)
433.002 Tovačov (22.5.2010) © Olga Bočková
Dobírání vody do parního oře na nádraží v Tovačově (22.05.2010)433.002 Tovačov (22.05.2010) © Olga Bočková
433.002 na nádraží v Tovačově (22.05.2010)433.002 Lobodice (22.05.2010) © Michal Boček
Zvláštní parní vlak zastavuje v zastávce a nákladišti Lobodice (22.05.2010)433.002 Kojetín (22.05.2010) © Michal Boček
A je rozhodnuto. Dále na Tovačov se již nepojede ! Trať na Tovačov po lokální bouřce se stala neprůjezdnou.....T466.0007(735.007-7) Kojetín (22.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 (735.007-7) pózuje na nádraží v Kojetíně (22.05.2010)

Vzniklá situace se řešila zavedením náhradní autobusové dopravy  NAD Kojetín - Tovačov a zpět.NAD Kojetín - Tovačov a zpět (22.05.2010)


A zde již inkriminovaný úsek jež zhatil druhý obrat do Tovačova. První "mokré" místo se nacházelo okolo km 1,9. Kritický úsek pak okolo km 2,3  u přejezdu ke kojetínskému dvoru..... 
km 2,3 (22.05.2010)
km 2,3 (22.05.2010)
km 2,3 (22.05.2010)
T466.0007 Hulín (22.05.2010) © Michal Boček
Odjezd vlaku z Hulína do Valašského Mezíříčí....

Pozvánka na jízdu zvláštních vlaků

Tovačovka v ohrožení ?

18. května 2010 v 22:39 TOVAČOVKA
povodně 2010
Dne 18.05.2010 proběhla na Tovačovce mnimořádná akce v podobě odvozu výsypných vozů ze skašovského areálu do Kojetína. Vzhledem k rozsáhlým povodním způsobených vydatným deštěm na severu Moravy v oblasti Beskyd došlo k rozvodnění toků, zejména pak v povodích řek Bečvy, Odry a Olše. Právě prvně zmíněná Bečva má za důsledek povodně ve Vsetíně, Valašském Meziříčí, Přerově a po soutoku s Moravou dále na jih. Právě soutok s Moravou činí z oblasti okolo Troubek a Tovačova mimořádně vážné místo o čemž se obyvatelé Troubek přesvědčili při velkých povodních v roce 1997. Situace v současné době není o mnoho lepší a obec Troubky je z 90% zatopena vodou, místy až do výšky 1,5 metru. Bezprostředně v okolí je též ohrožen zdroj pitné vody pro Přerov - tzv. Skašovská jezera a těžebna štěrkopísku. 
Jelikož ČD Cargo zde má na vlečce odstaveno zhruba 80 vozů Faccs připravených k nakládce bylo rozhodnuto zamezit jejich případnému poškození, kdyby došlo k dalšímu vzestupu hladiny a tím zaplavení areálu štěrkovny. Zmíněné vozy se odvážely z areálu do "sucha" na deponii do Kojetína. Učiněno  tak bylo po neblahých zkušenostech z roku 1997, kdy na Skašově zůstalo ponecháno osudu obdobné množství vozů zaplavených až do výšky jednoho metru.  Celkem byly ze Skašova odvezeny cca 2/3 vozů. Zbytek tu prozatím zůstal ponechán. Odvoz byl učiněn ve dvou soupravách vedených strojem 742.160-5.
742.160-5 Skašov (18.05.2010) © Michal Boček
Lok. 742.160-5 při strojové jízdě na skašovskou štěrkovnu (18.05.2010)
742.160-5 Skašov (18.05.2010) © Michal Boček
Druhá souprava připravená k "záchraně" (18.05.2010)
742.160-5 Skašov (18.05.2010) © Michal Boček
742.160-5 míjí soupravu vozů na násypné koleji prozatimně ponechanou v areálu (18.05.2010)
742.160-5 Skašov (18.05.2010) © Michal Boček
"Zachráněné" vozy opouští skašovský areál.... (18.05.2010)
742.160-5 Skašov (18.05.2010) © Michal Boček







Ždánice - smutné jaro 2010

16. května 2010 v 22:43 Tratě
pamětní razítko 100 let Čejč - Ždánice
Jaro roku 2010 se zapíše do historie Ždánické trati jako to nejsmutnější. Její smutný osud se začal pomalu ale jistě naplňovat již v roce 1998 kdy byla zastavena osobní doprava (+22.05.1998). Tehdy ještě nikdo netušil jak se bude dění na trati vyvíjet dál. Nákladní doprava upadala stejně rychle jako doprava osobní až byla na jaře 2003 po ukončení provozu ždánické šroubárny definitivně ukončena. Trať bez jakékoliv dopravy začala pomalu ale jistě chátrat a vyjma několika zvláštních osobních vlaků vypravených železničními fandy nechána napospas osudu. Ze zvláštních vlaků v roce 2006 lze namátkou uvést 20.05.2006 - 830.018, 29.07.2006 - 810.223 + 010, 07.10.2006 -  M240.0113 a konečně 14.10.2006 souprava ve složení T466.0007+020.142+022.005. Tento vlak byl posledním jež do Ždánic přijel.  Poté následovaly již jen služební jízdy SDC s mutěnickou MUVkou. Ortel nad tratí definitivně padl k 03.11.2006 kdy byl úsek Uhřice u Kyjova - Ždánice zrušen. Současný konec nezrušeného úseku je ohraničen v km 16,750 dřevěnou pražcovou zábranou. V tomto posmrtném stavu zůstávala Ždáňka i nadále kompletní. Změna nastala až k 25.06.2008 kdy Drážní úřad vydal rozhodnutí č.j. 2701/08 o fyzické likvidaci zrušeného úseku Uhřice u Kyjova - Ždánice. Předmětem likvidace jsou drážní objekty ve Ždánicích a Dražůvkách, dále kolejový svršek vyjmaŽdánice 26.03.1998štěrkového lože, které zůstane prozatím ponecháno. To vše do 30.06.2010. Již před tímto rozhodnutí byla přímo ve Ždánicích v lednu 2007 odstraněna budova remízy lokomotiv a přilehlých dřevěných přístřešků. Následovala likvidace zděné zastávky v Dražůvkách jež byla zbourána na jaře 2008. V září pak následuje fyzická likvidace vlečky šroubárny vyjma přejezdu, kde koleje zůstaly až do jara 2009. Po delší pauze přichází na řadu veškeré zbývající objekty ve Ždánicích. To jest objekt výpravní budovy, bytové jednotky, WC, dřevěné skladiště zboží, sklady žst. a TO. Přeměna objektů na hromady nezvhledné stavební sutě  probíhaly na přelomu dubna a května 2010. Vlastní objekt výpravní budovy se likvidoval na dvě etapy, kdy 30.4 se nejdříve ubourala polovina budovy ve směru od kolejí, zbytek pak šel k zemi 03.05. Jistou zajímavostí je fakt, že v přípravách demolice výpravní budovy asistovala mutěnická MUVka MUV 69-120 s dvojicí pracovních vozíků. Z drážních objektů na zrušeném úseku tak tedy v současné době existuje již jen objekt zastávky a nákladiště v Želeticích.  Po tomto kroku zbývá již odstranit pouze kolejový svršek čímž se definitivně uzavře historie více jak stoletého úseku Uhřice u Kyjova - Ždánice.
situační plánek stanice
plánek trati č.257
Ukázka provozní dokumentace železniční stanice Ždániceprovozní dokumentace

provozní dokumentace
Pŕekladiště Ždánice
Výtah z provozní knihy lokomotivy 735.137-2. Zápis ze dne 09.04.1997
staniční razítko
staniční razítko













810.223 spolu s přívěsným vozem 010 na konečné ve Ždánicích (29.07.2006)
810.223 Ždánice (29.07.2006)
Dne 07.05.2005 se do koncových Ždánic vydal zvláštní osobní vlak tvořený sólo motorovým vozem M240.0113. V rámci této jízdy vůz zapózoval též na kolejích před bývalou remízou lokomotiv.
M240.0113 Ždánice (07.05.2005)
M240.0113 před remizou ve Ždánicích
Propadená střecha remízy lokomotiv o dvou stáních ve Ždánicích (07.05.2005)remíza Ždánice (© Michal Boček)
Vzhled stanice Ždánice ke dni 14.03.2010stanice Ždánice (14.03.2010)
na perónu ve Ždánicích.... (05.08.2002)
Stavěcí páky na perónu ždánického nádraží (05.08.2002)Ždánice (14.03.2010)
A perón ve stavu k 14.03.2010stanice Ždánice (14.03.2010)
Již neopakovatelné záběry ze ždánického nádraží směrem k Čejči se siluetou kopce Babí lom s nadmořskou výškou 417,2 m.n.m. (14.03.2010)
Ždánice (14.03.2010)
Ždánice (14.03.2010)
ždánické zhlaví
stanice Ždánice (14.03.2010)
skldy Ždánice (14.03.2010)
Objekty skladů stanice a TO (14.03.2010)


Vlastní demolice objektu výpravní budovy byla zahájena 30.04.2010stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
bývalá vlečka do šroubárny (14.03.2010)
Snesená vlečka do šroubárny ve Ždánicích (14.03.2010)

Text a neoznačené foto autor.

Brumovské ozvěny 2010

6. května 2010 v 0:11 Tratě
Napříč Valašským královstvím
Nádherné počasí, jež panovalo onoho 1.května přímo vybízelo k výletům do jarní rozkvetlé krajiny Bílých Karpat. A to navzdory skutečnosti, že ještě v ranních hodinách panovalo na střední Moravě oblačné deštivé počasí.
V rámci zahájení nové turistické sezóny na hradě Brumov byla uspořádána jízda zvláštního parního vlaku v trase Rožnov pod Radhoštěm - Val. Meziříčí - Horní Lideč - Bylnice a zpět. Při této příležistosti bylo uspořádáno první mistrovství světa v otáčení parní lokomotivy na ruční točně. Místo konání této jistě divácky velice zajímavé akce bylo jednoznačné - ruční točna v obvodu stanice Bylnice. Úkolem soutěžících bylo vlastními silami otočit parní stroj na točně o 360° pomocí rumpálu, spolu s odzávorováním a zazávorovaním točny, to vše pokud možno v co nejkratším čase. Do klání se přihlásilo celkem dvacet dvojic. Vítězný pohár si odnesla dvojice Libor Kvapil a Jaroslav Řehák. Ti dokázali soutěžní úkon zvládnout za jednu minutu a sedmnáct vteřin za což sklidili zasloužený obdiv.  
Vlastní souprava zvláštního vlaku byla tvořena parní lokomotivou 433.002 zvanou Matěj doplněnou o služební vůz vůz Daa-k a osobní vůz Baa, dále sedmi olomouckými vozy Bix řady 020. Postrk soupravy zajistil valmezský pielstick T466.0007. Mimo základní jízdu napříč Valašským královstvím proběhly dvě samostatné jízdy stroje T466.0007 se dvěma Bixy v relaci Bylnice - Brumov a zpět, zajišťující odvoz účastníků mistrovského klání a dopravu zájemců o prohlídku zdejšího hradu. 

T466.0007 Krhová (01.05.2010) © Michal Boček
433.002 Brumov (01.05.2010) © Michal Boček
433.002 Bylnice (01.05.2010) © Michal Boček
433.002 Bylnice (01.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 Bylnice (01.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 Brumov (01.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 + 2x Bix (01.05.2010) © Michal Boček
T466.0007 Bylnice (01.05.2010) © Michal Boček

Otáčení na točně v roce 2009


Neoznačené foto autor

RegioJet skutečností

4. května 2010 v 23:44 Novinky
Logo RailJet
RegioJet společnosti Student Agency dává o sobě vědět. Ve dnech 24.-25.4. a 1.-2.5. proběhly první prezentační jízdy pro veřejnost a sice na trati č.132 Děčín - Oldřichov u Duchcova. Trať známá mezi veřejností spíše pod pojmenováním Kozí dráha je již více jak dva roky bez jakékoliv pravidelné dopravy. Nasazení žlutých vlaků se tak mohlo plně přizpůsobit požadavkům společnosti RegioJet. 
Ve dnech 26.4-7.5. pak Regiojet zajistí kyvadlovou dopravu osmi přímými páry vlaků mezi Ústí nad Labem a Litvínovem. Poté se prezentace přesune na Moravu, konkrétně do Olomouckého kraje, kde budou nasazena v průběhu 14-ti dnů na tratích Olomouc - Uničov (290) a Olomouc - Senice na Hané (275). Předběžný jízdní řád je uveden níže. Ve vlacích platí zvláštní jednotný tarif 5 Kč na jakoukoliv zpáteční jízdenku na daném spoji.
Dopravu vlaků zajišťuje společnost Student Agency dvojicí jednotek Desiro Classik pronajatých od společnosti Alpha Trains opatřených firemním nátěrem.

(290) Olomouc - Uničov (8.-16.5.2010)

Uničov5:528:5712:0214:1017:2320:20
Uničov zastávka5:559:0012:0514:1417:2620:23
Újezd u Uničova6:029:0412:1214:2217:3320:26
Mladějovice.9:0812:1714:26.20:31
Babice u Šternberka.9:1212:2114:30.20:34
Šternberk6:129:1612:3314:3517:4320:39
Štarnov.9:2012:3714:40.20:43
Bohuňovice6:229:2312:4814:4817:5320:50
Hlušovice6:269:2712:5214:5117:5720:53
Olomouc hl.n.6:329:3312:5814:5718:0320:59
Olomouc hl.n.8:049:5513:2015:4018:2321:55
Hlušovice8:1010:0113:2615:46.22:01
Bohuňovice8:1710:0913:3015:54.22:09
Štarnov8:2010:1313:33..22:12
Šternberk8:2510:2013:3816:0118:3622:17
Babice u Šternberka8:2810:2413:41..22:20
Mladějovice8:3210:2813:45..22:24
Újezd u Uničova8:4410:4413:5516:1418:5022:29
Uničov zastávka8:4810:4813:5816:1818:5422:33
Uničov8:5110:5114:0216:2118:5722:36

(275) Olomouc - Senice na Hané (17.-21.5.2010)

Senice na Hané6:138:1310:2813:2816:2819:28
Příkazy6:208:2010:3413:3416:3419:34
Skrbeň6:248:2410:3713:3716:3719:37
Horka nad Moravou6:288:2810:4013:4016:4019:40
Olomouc Řepčín6:338:3310:4713:4716:4719:47
Olomouc Hejčín6:368:3610:5013:5016:5019:50
Olomouc město6:428:4210:5313:5316:5319:53
Olomouc Nová Ulice6:448:4410:5513:5516:5519:55
Olomouc Smetanovy sady6:468:4610:5713:5716:5719:57
Olomouc hl.n.6:518:5111:0214:0217:0220:02
Olomouc hl.n.7:069:4011:5414:5317:5320:53
Olomouc Smetanovy sady7:119:4511:5914:5817:5820:58
Olomouc Nová Ulice7:149:4712:0115:0018:0021:00
Olomouc město7:209:5112:0515:0418:0421:04
Olomouc Hejčín7:229:5212:0615:0518:0521:05
Olomouc Řepčín7:269:5612:1215:1218:1221:12
Horka nad Moravou7:309:5912:1515:1518:1521:15
Skrbeň7:3310:0212:1815:1818:1821:18
Příkazy7:3710:0612:2215:2218:2221:22
Senice na Hané7:4310:1212:2815:2818:2821:28


Děčín (02.05.2010) © Michal Boček
Jednotky Desiro RegioJet na prvním nedělním spoji do Krupky stojí u prvního nástupiště děčínského hlavního nádraží (02.05.2010)
Jílové u Děčína (02.05.2010) © Michal Boček
Zastavení zvláštního vlaku ve stanici Jilové u Děčína (02.05.2010)
Telnice (02.05.2010) © Michal Boček
Před stylovou staniční budovou v Telnici pózují jednotky Desiro v barvách RegioJetu (02.05.2010)
Telnice (02.05.2010) © Michal Boček
Malé Chvojno (02.05.2010) © Michal Boček
Pod jedním z několika kamenných silničních nadjezdů mezi Telnicí a Malým Chvojnem projíždí zvl. vlak do Krupky (02.05.2010)
Děčín Oldřichov (02.05.2010) © Michal Boček
Zastavení na zastávce Děčín - Oldřichov (02.05.2010)
Děčín Oldřichov (02.05.2010) © Michal Boček
Jednotky Desiro projíždí nad Oldřichovem na zpáteční cestě do Děčína (02.05.2010)

info panel Děčín

Jízdenka RegioJet 2.5.2010



Neoznačené foto autor