Ždánice - smutné jaro 2010

16. května 2010 v 22:43 |  Tratě
pamětní razítko 100 let Čejč - Ždánice
Jaro roku 2010 se zapíše do historie Ždánické trati jako to nejsmutnější. Její smutný osud se začal pomalu ale jistě naplňovat již v roce 1998 kdy byla zastavena osobní doprava (+22.05.1998). Tehdy ještě nikdo netušil jak se bude dění na trati vyvíjet dál. Nákladní doprava upadala stejně rychle jako doprava osobní až byla na jaře 2003 po ukončení provozu ždánické šroubárny definitivně ukončena. Trať bez jakékoliv dopravy začala pomalu ale jistě chátrat a vyjma několika zvláštních osobních vlaků vypravených železničními fandy nechána napospas osudu. Ze zvláštních vlaků v roce 2006 lze namátkou uvést 20.05.2006 - 830.018, 29.07.2006 - 810.223 + 010, 07.10.2006 -  M240.0113 a konečně 14.10.2006 souprava ve složení T466.0007+020.142+022.005. Tento vlak byl posledním jež do Ždánic přijel.  Poté následovaly již jen služební jízdy SDC s mutěnickou MUVkou. Ortel nad tratí definitivně padl k 03.11.2006 kdy byl úsek Uhřice u Kyjova - Ždánice zrušen. Současný konec nezrušeného úseku je ohraničen v km 16,750 dřevěnou pražcovou zábranou. V tomto posmrtném stavu zůstávala Ždáňka i nadále kompletní. Změna nastala až k 25.06.2008 kdy Drážní úřad vydal rozhodnutí č.j. 2701/08 o fyzické likvidaci zrušeného úseku Uhřice u Kyjova - Ždánice. Předmětem likvidace jsou drážní objekty ve Ždánicích a Dražůvkách, dále kolejový svršek vyjmaŽdánice 26.03.1998štěrkového lože, které zůstane prozatím ponecháno. To vše do 30.06.2010. Již před tímto rozhodnutí byla přímo ve Ždánicích v lednu 2007 odstraněna budova remízy lokomotiv a přilehlých dřevěných přístřešků. Následovala likvidace zděné zastávky v Dražůvkách jež byla zbourána na jaře 2008. V září pak následuje fyzická likvidace vlečky šroubárny vyjma přejezdu, kde koleje zůstaly až do jara 2009. Po delší pauze přichází na řadu veškeré zbývající objekty ve Ždánicích. To jest objekt výpravní budovy, bytové jednotky, WC, dřevěné skladiště zboží, sklady žst. a TO. Přeměna objektů na hromady nezvhledné stavební sutě  probíhaly na přelomu dubna a května 2010. Vlastní objekt výpravní budovy se likvidoval na dvě etapy, kdy 30.4 se nejdříve ubourala polovina budovy ve směru od kolejí, zbytek pak šel k zemi 03.05. Jistou zajímavostí je fakt, že v přípravách demolice výpravní budovy asistovala mutěnická MUVka MUV 69-120 s dvojicí pracovních vozíků. Z drážních objektů na zrušeném úseku tak tedy v současné době existuje již jen objekt zastávky a nákladiště v Želeticích.  Po tomto kroku zbývá již odstranit pouze kolejový svršek čímž se definitivně uzavře historie více jak stoletého úseku Uhřice u Kyjova - Ždánice.
situační plánek stanice
plánek trati č.257
Ukázka provozní dokumentace železniční stanice Ždániceprovozní dokumentace

provozní dokumentace
Pŕekladiště Ždánice
Výtah z provozní knihy lokomotivy 735.137-2. Zápis ze dne 09.04.1997
staniční razítko
staniční razítko













810.223 spolu s přívěsným vozem 010 na konečné ve Ždánicích (29.07.2006)
810.223 Ždánice (29.07.2006)
Dne 07.05.2005 se do koncových Ždánic vydal zvláštní osobní vlak tvořený sólo motorovým vozem M240.0113. V rámci této jízdy vůz zapózoval též na kolejích před bývalou remízou lokomotiv.
M240.0113 Ždánice (07.05.2005)
M240.0113 před remizou ve Ždánicích
Propadená střecha remízy lokomotiv o dvou stáních ve Ždánicích (07.05.2005)remíza Ždánice (© Michal Boček)
Vzhled stanice Ždánice ke dni 14.03.2010stanice Ždánice (14.03.2010)
na perónu ve Ždánicích.... (05.08.2002)
Stavěcí páky na perónu ždánického nádraží (05.08.2002)Ždánice (14.03.2010)
A perón ve stavu k 14.03.2010stanice Ždánice (14.03.2010)
Již neopakovatelné záběry ze ždánického nádraží směrem k Čejči se siluetou kopce Babí lom s nadmořskou výškou 417,2 m.n.m. (14.03.2010)
Ždánice (14.03.2010)
Ždánice (14.03.2010)
ždánické zhlaví
stanice Ždánice (14.03.2010)
skldy Ždánice (14.03.2010)
Objekty skladů stanice a TO (14.03.2010)


Vlastní demolice objektu výpravní budovy byla zahájena 30.04.2010stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
stanice Ždánice (01.05.2010)
bývalá vlečka do šroubárny (14.03.2010)
Snesená vlečka do šroubárny ve Ždánicích (14.03.2010)

Text a neoznačené foto autor.
 


Komentáře

1 Milan Milan | 17. května 2010 v 7:01 | Reagovat

máš to moc hezky zpracované! nevím co dodat..snad jen věřím že koleje zůstanou

2 Marek Tomek Marek Tomek | E-mail | Web | 18. května 2010 v 12:48 | Reagovat

Chtěl bych poprosit, zda-li bych některé informace a fotky mohl použít na web o ždánické lokálce http://cejc-zdanice.webnode.cz/. Děkuji za odpověd

3 badber badber | 18. května 2010 v 23:24 | Reagovat

[2]:  Zdravím,
ale jistě z tohoto článku není problém. Jen prosím u fotografií uvést autora snímku. Díval jsem se na Vaše stránky. Pěkně udělané jen tak dál. Chtěl bych se zeptat, kde sháníte ty staré fotografie z provozu? Já na takovéto snímky nějak nemám štěstí.

4 Jirka Lojzmulikosuky Jirka Lojzmulikosuky | E-mail | Web | 29. července 2015 v 15:31 | Reagovat

Máte prosím ten sešit kniha přihlášek nakládky ??

5 František Valda František Valda | E-mail | 24. listopadu 2015 v 9:52 | Reagovat

je to smutné

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama