FOTO návraty IV

19. června 2011 v 15:05 |  Tratě
Po delší době se opět vracím prostřednictvím FOTO návratů do nedávné historie. Tentokráte jsem ze šuplíku vybral několik fotografií z přelomu let 2003 - 2004 zachycujících velmi rozmanitý provoz na trati č.240 Brno - Jihlava. Převážná většina snímků je pořízena v okolí stanic Zastávka u Brna a Tetčice, kde v té době dosluhovaly poslední mechanická návěstidla na celé trati. Jejich osud se naplnil již na přelomu září a října 2003. Potkat na trati bylo možné jak vozy řady 850 tak i několik zbývajících brněnských vozů řady 830. Závěr je doplněn dvojicí snímků z roku 2006 zachycující nasazení vozů řady 843, které zde trvalo pouhý jeden rok.
Zde uveřejněné snímky bohužel trpí jak technickým zpracováním tak i kompozicí. Snímky vznikaly v samém počátku mé fotografické tvorby a také použitá fotovýbava nebyla zrovna optimální (co nezvládl fotoaparát to dorazil následně scan při digitalizaci). I přesto všechno si myslím, že si snímky zaslouží zveřejnění a né jen založení někde ve složkách archivu.

Píše se 25.únor 2003 a mechanická návěstidla v Zastávce u Brna již pějí svoji labutí píseň. Okolo ještě plně funkčního vjezdového návěstidla S právě projíždí osobní vlak z Jihlavy do Brna vedený lok. 754.074-3.

Brněnský stroj 750.103-4, který je dnes již ve službách ČD Cargo projíždí 25.02.2003 s osobním vlakem do Brna pod vjezdovým mechanickým návěstidlem L stanice Zastávka u Brna.

Legendární motorové vozy řady 830 (M262.0) jsou na trati 240 již také několik let minulostí. Zde je ještě v plné síle zachycen heršpický vůz 830.093-1 na osobním vlaku do Brna. Kulisu mu dotváří obec Tetčice a v té době ještě funkční mechanická předvěst tetčické stanice Př L (24.05.2003)

Další ze série dnes již historických snímků zachycuje přejezd v km 5,371 u Tetčic. Zatímco mechanické závory tu lze nalézt i v současnosti, motorový vůz 850.048-0 byl v lednu 2006 odstaven po násilném poškození a následně v srpnu 2010 v plzeňském Metferu rozložen.

Dvojí historie v Tetčicích. Zatímco brejlovec 754.023-0 nadále brázdí koleje byť v jiném barevném schématu, tetčická mechanická předvěst Př L je již nenávratně minulostí (25.02.2003).

Další nímek nás opětovně zavede do Zastávky u Brna. Je 24.05.2003 a okolo vjezdového návěstidla do Zastávky projíždí s osobním vlakem do Jihlavy Kocour 742.043-3

Tento snímek nás zavádí do stanice Třebíč. Je duben roku 2004 a ve stanici se nám naskytá zajímavé setkání vozidel. Vlevo postává s manipulačním vlakem Berta 751.333-6. Na os vlaku do Brna je připraven k odjezdu prototypový Krokodýl 850.001-9 sice již v obnoveném původním vzhledu, avšak ještě v unifikovaném nátěru ČD. Zcela vpravo pak vykukuje Brejlovec 754.046-1 s osobním vlakem do Jihlavy (03.04.2004)

Dnes již neopakovatelný záběr zachycuje i tento snímek přejezdu v Třebíči pod mlýnem. Přejezdové zabezpečovací zařízení vozu SSSR a motorový vůz 810.621-3 v ODS nátěru (03.04.2004)

I tento záběr je již několik let historií. Dvojice maloměřických Favoritů 731.007-1 a 731.039-4 opouští stanici Studenec v čele Mn vlaku 82721 do Brna (10.04.2004)

Následující dva záběry nás zavedou do roku 2006. Tehdy byly na krátký čas (od prosince 2005 do prosince 2006) nasazeny na vozbu moderní motorové vozy řady 843. Zde stoupá ze Střelic s osobním vlakem Os 4816 vůz 843.015-9 (17.09.2006)

Záběrem vozu 843.020-8 s Os 4811 za mlžného rána nedaleko Okříšek se protetontokrát rozloučím (15.10.2006)

Text a foto Michal Boček
 


Komentáře

1 kecu.p kecu.p | E-mail | 19. června 2011 v 17:47 | Reagovat

Pěkná dokumentační práce

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama