Baťova železnice - část 2

2. května 2012 v 20:19 |  Tratě

aneb trať, kde nikdy nejel vlak ...

V druhé části pojednání se zaměříme na úsek z Lutoniny přes Ublo do Pozděchova. Závěrečný stavebně nezahájený úsek mezi Prlovem a Lidečkem z pojednání vypustím.
V celé délce plánované Baťovy železnice z Vizovic do Lidečka je veden značený turistický chodník se specifickým značením.


1.4.2012
26. pláň budoucí stanice Lutonina v pohledu směrem k Vizovicím
27. hluboký zářez mezi stanicí Lutonina a Ublo dnes využívá účelová komunikace
28. stejný zářez v pohledu od Ubla
29. nedokončený násep v lokalitě "Na háji" před Ublem s dokončeným mostkem pro silniční komunikaci
30. zaslepený mostek a část náspu před Ublem
31. řez nedokončeným tělesem dráhy
32. vysoký násep protínající táhlým obloukem obec Ublo
33. drážním tělesem rozdělené části obce spojuje tento klenutý podjezd
34. železobetonový silniční nadjezd nad nedokončeným zářezem v obci Ublo
35. v těchto místech měl stát impozantní 400 m dlouhý a 31 m vysoký viadukt přes údolí u Bratřejova
36. stavebně nedokončené zářezy nad Bratřejovem
37. mostek nad Bratřejovem
38. těleso mezi Bratřejovem a Pozděchovem
39. částečně rozestavěné těleso před Pozděchovem
40. další z řady hlubokých zářezů před Pozděchovem
41. na samotném okraji obce Pozděchov v místech, kde měl být vybudován vrcholový tunel, stopy po budované trati končí
42. na první pohled opuštěné drážní těleso je ve skutečnosti nedokončené těleso přeložky silnice u obce Prlov, zbudované v souvislosti se stavbou Baťovy železnice.
43. přeložkou silnice u Prlova stopy po dráze definitivně končí. Další pokračování tělesa směrem k Lidečku nebylo nikdy zahájeno.

Text a foto Michal Boček

Použitá literatura: 110 let místní dráhy Otrokovice - Zlín - Vizovice (2009)
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama