FOTO návraty VII

2. ledna 2016 v 20:14 |  Tratě

Trať 024 s vůní nafty ...

Tentokrát jsem zalovil v šuplíku do let 2002 až 2007, kdy jsme se pomalu loučili s dieselovým provozem na trati č.021 z Letohradu do Lichkova a polského Miedzylesie, tedy do doby, kdy v nákladní dopravě ještě v plné síle vládly letohradské zamračené řady 751. Dopravu spěšných vlaků a rychlíků si mezi s sebou dělily stroje řad 749 a 750, osobní pak patřila tehdy ještě všudypřítomné řadě 810. Dlouho odkládaná elektrizace traťového úseku Letohrad - Lichkov - Miedzylesie (PKP) byla nakonec zahájena v srpnu 2007. Ke slavnostnímu uvedení modernizované trati do provozu došlo 20.11.2008, kdy na trať vyrazil první vlak v elektrické trakci. Trať byla elektrizována stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV s napájecí stanicí v Jablonném nad Orlicí a spínací stanicí v Lichkově. Kromě vlastní výstavby trolejového vedení došlo ke kompletní obnově železničního spodku a svršku, modernizaci železničních stanic a zastávek včetně výstavby nových nástupišť. V dotčeném traťovém úseku došlo k výstavbě nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Svoji činnost tak ukončila stará mechanická zařízení v Jablonném nad Orlicí, Verměřovicích, Těchoníně, Mladkově a Lichkově.
V poslední dekádě před započetím výluky sloužily v dopravě vlaků kategorie Nex, Rn a Pn lokomotivy řady 751. Konkrétně se jednalo o stroje 038, 080, 094, 104, 137, 176, 236, 354, 361, 379. První stroje řady 751 dorazily do Letohradu během roku 2000 z Českých Budějovic jako náhrada za brejlovce řady 753. Na přelomu let 2003/2004 pak zdejší flotilu doplnily stroje původem z Pardubic (038, 094, 104, 353, 354, 372, 379). Působení zamračených v provozní jednotce Letohrad definitivně utnula dokončená elektrifikace trati na Lichkov, coby stěžejní zdroj výkonů.

749.011-3 jako Lv Lichkov - Letohrad nedaleko Verměřovic (03.06.2006)
749.011-3 (03.06.2006)
749.019-6 v čele R 959 Praha - Jeseník přijíždí do stanice Lichkov (24.06.2002)
749.260-6 v čele R 250 Poznaň - Praha právě minula oddílové návěstidlo hlásky Verměřovice (03.06.2006)
750.160-4 v čele Sp 1759 Ústí n.Orl. - Miedzylesie v pravidelném řazení (25.03.2007)
751.104-1 + 751.080-3 s ranním Pn vlakem do Miedzylesie při čekání na odjezd z Letohradu (11.03.2007)
Rychlík R 251 Poznaň - Praha vedený brejlovcem 750.160-4 projíždí zastávkou a hláskou Verměřovice (25.03.2007)
751.038-1 + 751.236-1 s Pn vlakem právě opustily stanici Jablonné nad Orlicí (11.03.2007)
751.176-9 + 751.137-1 při strojní jízdě nedaleko Lichkova (24.06.2002)
751.176-9 + 751.354-2 u Mladkova (25.03.2007)
751.354-2 + 751.176-9 vyčkávají s ranním Pn vlakem do Miedzylesie na odjezd z Letohradu (03.06.2006)
751.176-9 + 751.354-2 v čele nákladního vlaku do Letohradu projíždějí zastávkou Verměřovice (03.06.2006)
751.354-2 + 751.176-9 projíždí traťovým obloukem před Verměřovicemi (25.03.2007)
750.121-6 v čele R 251 Poznaň - Praha u Mistrovic (23.04.2007)
751.176-9 + 751. + 810.052-1 u mistrovického kamenolomu směřují strojně do Lichkova 23.04.2007)
749.011-3 + 749.008-9, v hale postává 751.354-2 (23.04.2007)
749.240-8 během vývazu pojezdu v PJ Letohrad dne 25.03.2007
750.259-4, 749.008-9, 749.011-3, 750.160-4 odstavené mezi výkony v LD Letohrad (25.03.2007)
750.312-4 s R 254 Wroclaw - Praha přijíždí do Lichkova (24.06.2002)
751.038-1 + 751.236-1 u Těchonína (11.03.2007)
751.230-4 jako zdroj náhradních dílů v LD Letohrad (23.04.2007)
751.354-2 a 749.240-8 v PJ Letohrad (25.03.2007)
751.361-7 již neprovozní v LD Letohrad (25.03.2007)
751.080-3 + 751.104-1 u Verměřovic při cestě do Letohradu (25.03.2007)
753.229-4 + 753.127-0 míjí cestou do polského Miedzylesie známou kulisu vjezdových mechanických návěstidel stanice Lichkov (24.06.2002)
751.080-3 + 751.361-7 vyčkávají v Letohradě na odjezd směr Lichkov (17.06.2002)
751.236-1 + 751.038-1 nad Těchonínem (11.03.2007)
751.236-1 + 751.038-1 projíždějí Verměřovicemi s pravidelným Pn vlakem (23.04.2007)

Text a foto Michal Boček

 


Komentáře

1 Vojtas Vojtas | 2. ledna 2016 v 17:02 | Reagovat

Michale, byly časy byly, ale krásné i ve "fotozpracování" ...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama