Vlakem do Žacléře

18. září 2017 v 21:39 |  Tratě
Dne 9.9.2017 se občanům Žacléře po letech naskytla opět možnost svézt se ze zdejší jinak opuštěné železniční stanice vlakem. A na obsazenosti spojů to bylo citelně znát. Po celý den byly místa v motorovém voze beze zbytku obsazena a mnoho cestujících tak musela dát zavděk míst k stání. Jízdy se uskutečnily u příležitosti konání již 6.ročníku žacléřských dnů evropského kulturního dědictví s upomínkou na oslavy 135. výročí zahájení provozu na zdejší trati. Motorový vůz "Hurvínek" M131.1541 absolvoval cestu ze Žacléře k Trutnovu celkem pětkrát. Na požádání zastavoval ve všech stanicích a zastávkách na trati. Cestu do Žacléře si vůz zopakoval ještě i během nedělního odpoledne a to v rámci oslav železničního svátku Dne železnice v Trutnově.

Brzké sobotní ráno v Trutnově. "Hurvínek" M131.1541 se chystá vyrazit do 22 km vzdáleného Žacléře. Společnost mu dělá "Orchestrión" 810.543-9 společnosti GW Train Regio a.s. na spoji do Svobody nad Úpou
Při průjezdu bývalou stanicí v Lamperticích mu do cíle zbývá již pouhý kilometr cesty. Kolej vpravo je dnes již nepoužívaná vlečka na černouhelný důl Jan Šverma uzavřený v roce 1992. Dnes v jeho areálu kromě strojní výroby funguje také hornický skanzen
Vydatné kouřové efekty doprovázejí odjezd motoráku z lampertické zastávky, kde začíná třicetijedno promilové stoupání
První spoj ze Žacléře do Trutnova projíždí pod nepřehlédnutelnou kulisou Žacléřska - areálem dolu Jan Šverma
První sobotní spoj pro cestující z Trutnova přijíždí do stanice Královec. Pro další cestu k Žacléři tu vůz bude muset přes zhlaví směrem k Lubawce vykonat potřebnou úvrať
Potřebný posun v Královci byl ukončen a "Hurvínek" tak může uhánět dále k Žacléři. V úrovni motorového vozu se ještě v nedávné době nacházelo bývalé vjezdové návěstidlo do královecké stanice
Kolem poledne se i na žacléřskou trať přišlo na krátkou chvíli podívat Slunce a tak mohl vzniknout tento záběr na okraji Lampertic
V pořadí druhý spoj do Žacléře právě přijíždí na místní nádražíčko. Redukce kolejiště, ale i provozních budov je tu více než znát ...
Sluncem zalité nádraží v Žacléři spolu s motorovým vozem připomíná lepší časy zdejší dráhy
.
Hurvínek právě dorazil do pohraniční stanice Královec. Díky absenci provozních zaměstnanců ve zdejší stanici je pro další cestu k Trutnovu potřeba vykonat úvrať. Pro zjednodušení stavění vlakové cesty se tak děje přes zhlaví směrem k Lubawce, na kterém je třeba přestavit pouze jednu výměnu
Vůz již vyposunoval ze třetí na první staniční kolej. Pro další cestu k Trutnovu jej čeká ještě jedna zdejší záludnost ...
... a tou je zdejší železniční přejezd vybavený mechanickými závorami. Díky absenci provozního personálu stanice jejich obsluhu vykonává pověřený zaměstnanec pouze v době jízdy vlaků
Záludnosti královecké stanice jsou vyřešeny a motorák se může dál vydat na cestu do Trutnova
Hurvínek cestou do Žacléře opouští Královec a za sebou nechává masiv Vraních hor
Na zpáteční cestě jej fotoaparát zastihl za lampertickou zastávkou ...
... kde naplno vynikne výrazný kužel Královeckého Špičáku, který se svými 881 m.n.m. je nejvyšším vrcholem Vraních hor
Již v podvečer projíždí poslední spoj do Žacléře bernartickou zastávkou
Tímto snímkem z Bernartic se s žacléřskou tratí protentokrát rozloučíme. Tak zase někdy příště ...

Text a foto Michal Boček
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama